Hiperhidroza

9.3.14

Danas sunca ni u najavi tako da nisam mogla najbolje da swatcham pudere a ni ostale proizvode i odlučila sam napisati post o kojem dugo razmišljam i htjela bi podjeliti svoja iskustva sa vama...

Da napomenem na samom početku da ovom nije medicinski članak niti neko stručno mišljenje već samo moje iskustvo koje sam stekla godinama čitajući o istom i proizvodi koji su mi pomogli.

Hiperhidrozu ne mogu nazvati bolest već stanje, i to jako neugodno. 
To je pojačano znojenje koje može biti
* primarno i sekundardno
Primarna hiperhidroza je pojačano znojenje za koje ne postoji bolest, infekcija, alergija ili neko drugo stanje kao uzrok i 
sekundarna hipehidroza koja je pojačano znojenje koje se javlja u okviru ili zbog nekog drugog stanja ili bolesti.

Primarna hiperhidroza a može da bude lokalizovana, odnosno na jednom dijelu tijela a najčešće su to pazuh, dlanovi, tabani ili leđa i generalizovana hiperhidroza odnosno prekomjerno znojenje cijelog tijela.


Svi znamo da je znojenje normalna pojava i prijeko potrebna jer se tako izluči i izbaci veliki broj toksina u tijelu ali kad to postane previše i ometa vas u obavljanju jednostavnih stvari, onda se javlja problem -  šta i kako? Ja sam prvi put primjetila da to koliko se znojim nije baš OK i normalno negdje sa 16 godina kad bi, ničim izazvana, u potpuno normalnoj i nimalo stresnoj situaciji jednostavno skontala mokru majicu. 
Kod mene se to manifestovalo ispod pazuha ali kasnije ni leđa nisu bila pošteđena. 

Stanje se iz dana u dan samo pogoršavalo a svi su to opravdavali pubertetom. S druge strane, i ostale djevojke su bile u pubertetu i nisu imale tako nešto pa sam počela danonoćno ada guglam i saznala za stanje o kojem upravo pišem - hiperhidroza.

Ono što mogu da kažem iz ličnog iskustva i na osnovu svega pročitanog, ljudi sa ovim problemom nemaju i problem neugodnog mirisa. Mislim, u slučaju da se ne vodi računa o ličnoj higijeni, onda svakako, ali stanje kao takvo ne podrazumjeva neugodni miris već samo prekomjerno izbacivanje vode. Do 20e godine sam nosila isključivo crne i bijele stvari, široke pamučne majice i slično jer se tako mokra fleka manje primjećivala i konačno mi je presudilo kad sam otišla studirati i jednostavno se nisam više mogla sa tim izboriti. Kad kažem previše, mislim na ogrooomne mokre fleke koje su često znale dosezati i do rebara a sve na ugodnoj temperaturi od 10ak stepeni dok sjedim i gledam TV. Naravno, kome bi god pričala o tome bilo je da preuveličavam jer se nikad nije primjetilo u crnim majicama niti je neko mogao da "osjeti" obzirom da sam redovno vodila računa o higijeni i koristila sve i svašta. Vjerujte mi, probala sam svaki dostupan deo sprej, stick, roll-on, gel, kremu, puder, sapun, kristal i DIY domaći dezodorans koji sam uspjela naći na netu ili probati na nečiju preporuku. Od najjeftinjih koji koštaju 2KM do onih čija je cijena prelazila i 50KM a sve ne bi li napokon našla nešto da mi pomogne. Trackala sam se i kojekakvim kremama, prahovima, stavljala obloge od travurina ali NIŠTA. Baš ništa. Čak sam pokušavala da kupim koncentrant aluminij hlorata koji mi niko u apotekama nije htio prodati bez recepta i posebne upute za korištenje.
Promjenila ishranu, nosila samo pamuk - NIŠTA!
 O tome sam i šutjela, jednostavno sam izgubila volju da objašnjavam ljudima da ne pretjerujem. 

A onda, jednu noć, na 45oj stranici google pretrage, mali malecki forum sa svega nekoliko tema od kojih je jedna bila i ova. I do tad sam čitala forume ali većina proizvoda koje su ljudi preporučivali nije mi bila dostupna pa me bacalo u još veći očaj. 

GALMANIN, BiH firma Semikem, dostupno i djelotvorno.
Proizvod, po komentarima stručnijih lica, pun otrova.
Nema veze, ja ću isprobati.

Prodaje se samo u Sarajevu koje mi je daleko, nisu dostavljali fizičkim licima već samo apotekama. Iskopam i jednu malu apoteku čija vlasnica mi je izašla u susret da to naruči jer mi je prije toga prodala XY proizvoda protiv znojenja i ništa nije pomoglo. 14 dana. Osijedila sam. Cijena 35KM za ne tako malu bočicu od 150ml. Preporučuje se korištenje proizvoda dva do tri puta sedmično na problematično područje, prethodno oprano vodom i temeljito isušeno ali nikako trljati peškirom. Polagala sam ogromne nade u proizvod i nije me razočarao. Baza Galmanina je aluminij hlorat koji će, znaaaam već, izazvati različite polemike ali da ste se borile 4 godine kao što sam ja, namazale bi bilo šta na sebe. Nakon samo 7 dana primjetila sam znatno manje znojenje. Nakon 14 dana još manje. Nakon 2 mjeseca redovnog korištenja po prvi put sam obukla tamnoplavu majicu. Kasnije i plavo, sivo, smeđe -  ma šta sam god htjela. 
Više ne koristim Galmanin toliko često već jednom ili dva puta u 15ak dana.

 Trenutno hiperhidrozu pazuha držim pod kontrolom ali to nije trajno. Čim zaboravim da ga našpricam, mokra fleka na majici me podsjeti na isto. Na prvo špricanje osjeti se peckanje ali kasnije to prođe. Najbolje je koristiti ga prije spavanja i obavezno obući neku staru majicu jer je proizvod toliko jak da mi je dosta bijelih majica koje sam nosila kad ga koristim požutilo. Ono što je još loše je isušenost kože pazuha i taj dio kože je tamniji u odnosu na ostatak tijela. Pozitivno, pored toga što mi je smanjenje znojenje i dlačice su dosta tanje i rijeđe pa je to još jedan plus. Da, postoji još načina da se izbori sa hiperhidrozom. 

* Tretman botoksom koji se radi tako što se pazuh iscrta u polja i u blizinu većih žlijezda se ubrizgava botoks i na taj način se spriječava prekomjerno znojenje jer botoks blokira rad žlijezdi.

*Operativni zahvat kojim se vadi određeni broj žlijezdi za područja zahvaćenog hiperhidrozom. Najčešće se  radi upravo na području pazuha i ovo je jedino trajnje rješenje. Kažem trajnije jer nije 100% potvrđeno  da onaj mali broj žlijezdi koje ostaju neće dodatn lučiti znoj ili u krajnjem slučaju poremetiti rad ostalih u tijelu pa će se problem prebaciti sa pazuha na dlanove i varijacije na temu.

U principu, ako imate ovo stanje, žalim vas, kao i samu sebe. Mučno je boriti se sa ovim i trovati kojekakvim kemikalijama ali kad znate da nema drugog rješenja, bolje i to nego da ostatak života provodimo u crnim, širokim, pamučnim majicama.
Meni se Galmanin pokazao kao izuzetno dobar i učinkovit proizvod koji ću nastaviti da kupujem a u skorije vrijeme planiram da probam još neke preparate ali u principu svakom od njih je baza aluminij hlorat.

Ovo je bila moja priča koju sam pokušala da "prekratim" da stane nekako u jedan post ali ako imate neka dodatna pitanja ili savjet, slobodno se javite.

Imate li vi ovakve probleme ili možda poznajete nekog?


You Might Also Like

21 komentari