Udari mene a ne žene!

24.6.14

UDARI MENE A NE ŽENE je slogan kampanje koju je Avon pokrenuo u Bosni i Hercegovini i to u godini kada slave 10o godišnjicu svog postojanja i poslovanja a u sklopu globalne kampanje koju ova kompanija provodi a svaka država ima svoje zaštitno lice. 
Prije par minuta na moju adresu je stigao poklon od Avona a u sklopu saradnje koja traje već neko vrijeme.

Poklon je divan, kao i uvijek, ali ovaj put su me naušnice natjerale da otvorim laptop i napokon napišem nešto na blogu. Nešto a da nije outfit post, recenzija ili wishlista.



Je l' vam poznato ovo lice, tijelo? To je Dževad Poturak, bosanskohercegovački bokser koji je zaštitno lice ove kampanje u našoj državi. 

Bokser, čovjek čije je zanimanje da se mlati po cijele dane i od toga zarađuje za život.
(nemojte me shvatiti bukvalno kad kažem da se mlati po cijele dane, boks je sport, valjda ne moram dodatno naglašavati da karikiram i parafraziram u pojedinim dijelovima ovog posta.)

Koliko ustvari znamo/znate o nasilju u porodici?
Šta podrazumjeva, da li je kažnjivo dijelo, da li počinioci odgovaraju, ko štiti žrtve?

Prema nekim istraživanjima, 36% ljudi u svijetu je doživjelo nasilje u porodici dok 25% vjeruje da uopšte ne treba prijavljivati takve slučajeve.
Dobar dan dragi, dobar dan draga, aj ja tebi šamar ti mene stolicom pa da sjednemo ručati?!

HMH?! Da se zapitaš i zabrineš nad brojkom. 
Žrtva porodičnog nasilja ne mora biti samo žena. Podaci govore da najčešće jeste jer muškarci o tome, i ako se dešava, šute više od žena. Da vam pokušam približiti ovu cifru o neprijavljivanju nasilja, evo samo poneki podatak iz Zakona Vlade Federacije BiH a o porodičnom nasilju;


Član 6.
Pojam nasilja u porodici
Nasilje u porodici je bilo koje djelo koje nanosi fizičku, psihičku, seksualnu ili ekonomsku štetu ili patnju, kao i prijetnje takvim djelima, ili propuštanje dužnog činjenja i pažnje koje ozbiljno sputavaju članove porodice da uživaju u svojim pravima i slobodama na principu ravnopravnosti u javnoj ili privatnoj sferi života.
Radnje nasilja u porodici, u smislu stava 1. ovog člana, su:
1) svaka primjena fizičke sile ili psihičke prinude na fizički ili psihički integritet člana porodice,
2) svako postupanje jednog člana porodice koje može prouzrokovati ili izazvati opasnost da će prouzrokovati fizičku ili psihičku bol ili ekonomsku štetu,
3) prouzrokovanje straha ili osobne ugroženosti ili povrede dostojanstva člana porodice ucjenom ili drugom prinudom,
4) fizički napad člana porodice na drugog člana porodice, bez obzira
da li je nastupila fizička povreda ili nije
,
5) verbalni napad, vrijeđanje, psovanje, nazivanje pogrdnim imenima,
te drugi načini grubog uznemiravanja člana porodice od drugog
člana porodice,
5) seksualno uznemiravanje i uznemiravanje drugog člana porodice u
skladu sa Zakonom o ravnopravnosti spolova u Bosni i Hercegovini
(«Službeni glasnik BiH», broj 16/03),
6) uhođenje i svi drugi slični oblici uznemiravanja drugog člana
porodice,
7) oštećenje ili uništenje zajedničke imovine ili imovine u posjedu ili
pokušaj da se to učini,

8) propuštanje dužne pažnje, nadzora prema drugom članu porodice ili
nepružanje pomoći i zaštite tom članu porodice iako za to postoji
obaveza prema zakonu i moralu što može imati za posljedicu
ili osjećaj fizičke, psihičke ili ekonomsko-socijalne ugroženosti tog
člana porodice.

Sve ostalo možete pronaći na OVOM linku.

Vrijeđanje i nazivanje pogrdnim imenima, svakodnevno deranje, lupanje, razbijanje i svađa nisu "normalni" i nisu "kad je neko nervozan" već jasno definisani zakon FBiH i podrazumjevaju NASILJE U PORODICI. 
Šamar, gurkanje, ili ono "pala sam niz stepenice zato sam modra" je kršenje zakona i podliježe KZ te je kažnjivo dijelo. Da, znamo mi svi da se to dešava ali ako se desi jednom i dopustite, desiće se opet i opet i opet i onda to postaje normalno i svakodnevnica kao što kažu da sto puta ponovljena laž postaje istina...

Osim što možete reagovati na vrijeme pa napustiti zajednicu u kojoj vas maltretiraju, prijaviti nadležnom organu i potražiti zaštitu ako ste žrtva, možete žrtvama i pomoći.
Ne, ne shvatam ja sve olako ali da znam da moja drugarica/drug prolazi kroz ovako nešto, ne bi se brinula o tome šta i kako sutra već pomogla, pa makar to značilo primiti tu osobu da živi kod mene/ sa mnom.

Ljudi, nije majka nikog rodila da neko drugi na vama liječi frustracije i kompleke, NASILJE NIJE RJEŠENJE! "Sportska borba je izazov, porodična je zločin" a ja bi još dodala i kukavičluk demonstirajući fizičku snagu nad slabijim od sebe.

Avon kroz svoje kataloge predstavlja niz, posebno odrađenih proizvoda koji predstavljaju dio kampanje a novac od prodatog ide u fond koji se kasnije iskorištava kroz različite donacije za pomoć ugroženim ženama.
Narukvica, prsten, lančić ili naušnice, modni detalj koji znači da mislite i o onima kojima je pomoć potrebna.

Simbolično, ali barem toliko svako od nas može da uradi.
Podržite ovu i svaku sličnu akciju, naše malo je nekom mnogo!!!

Btw. proizvodi koji su dostupni u aktuelnom katalogu su


Prsten, naušnice i narukvica 8KM a lančić 11. :)

Avonova globalna Fondacija za žene, koja djeluje od 1955. godine, danas predstavlja najveću korporativnu filantropsku fondaciju koja je do sad donirala više od 900 miliona dolara za dobrobit žena širom svijeta.




* Da se unaprijed ogradim od komentarisanja o PR postu, ništa mi nije plaćeno ni rečeno da uradim, dobila sam poklon kao i uvijek do sada ali sam osjetila potrebu da nešto napišem. *

You Might Also Like

3 komentari