I dio - Yaz,da ili ne ?!

10.9.12

Već dugo razmišljam da napišem ovaj post ali uvijek krenem pa obrišem,i napišem nešto drugo ! 
Odmah da napomene,ja NISAM stručnjak,nemam preveliko iskustvo sa kontracepcijskim pilulama,nisam koristila ništa osim YAZa i nemam odgovore na sva pitanja . 
Ustvari,na malo pitanja i mogu odgovoriti ali eto,napisaću pa šta bude . 

Oduvijek imam probleme sa PMSom što kroz napade panike,smijeha,plača,želje za hranom 5 dana prije same menstruacije a onda tek kad dobijem to postane zlo,nekad vala ni samu sebe ne mogu trpiti pa ne znam kako to uspijevaju ljudi oko mene. Ustvari,najveći problem je što prva dva dana trpim nepodnošljivu bol koja se nije umanjiivala osim ako popijem 2 - 3 tablete protiv bolova ( Ketonal forte je dugo bio moj saveznik ) . A sve mi znamo kako je teško biti raspoložen dok trpiš neku bol a naročito kad ti se od te boli nesvijesti i povraća . Do prije dvije godine ( sve je počelo sa odlaskom na fakultet ) sam se nosila sa bolom na raznorazne načine ali jednostavno mi je dosadilo . U istom tom periodu počinje i moja borba sa bubuljicama,naročito izraženim na donjem dijelu brade,i to samo sa desne strane . I u toj silnoj potrazi za nekom dobrom kremom ili losionom bacila sam i previše para sve dok mi jedna ljubazna teta u apoteci nije uputila ginekologu i rekla kako se često bubuljice na tom dijelu lica pojavljuju zbog problema sa jajnicima. 
I ja tako očajna,mamu za ruku pa u privatnu kliniku odraditi sve što treba . Teta me saslušala sve što sam joj rekla,izgalamila jer sam pila Ketonal frote i objasnila koliko je štetan pogledala čak i probleme na licu pregledala ( i ustanovila policistične jajnike ) prepisala Yaz. Objasnila kako se pije i poslala kući :D
A ja k'o da sam pala s Marsa ! Kupim tablete i kući pa na Google . Nekad požalim što uopšte tražim ikakve informacije ( znate ono,guglaš bol u ruci a završiš sa dijagnozom raka ili tumora ?! ) .
Ovo stručnjaci kažu za Yaz ; 
" Yaz 24 + 4 film tablete su kombinovani oralni kontraceptiv ("kombinovana pilula") koji se sastoji od 24 film tablete (svetlo ružičaste) koje sadrže aktivne supstance i 4 tablete - bez hormona (bijele boje, poslednji red u blister pakovanju). Svaka od 24 film tableta sadrži malu količinu dva različita ženska hormona. To su drospirenon (progestogen) i etinilestradiol (jedan estrogen). Zbog male količine hormona, Yaz 24 + 4 film tablete se smatraju oralnim kontraceptivom niske doze. Sve film tablete koje sadrže aktivne supstance u pakovanju sadrže kombinaciju istih hormona u istoj dozi, pa se smatra da je Yaz 24 + 4 tablete monofazni kombinovani oralni kontraceptiv. "
Ovo sve znači da je Yaz nov na tržištu,ima najmanju dozu hormona u sebi i pije se drugačije nego druge tablete . Neke kontracepcijske pilule se piju 21 dan pa se pravi pauza od 7 dana a to je period u kojem stiže menstruacija. Ja sva isprepadana da ne pogriješim,proučim dobro kako se pije . Ja sam započela prvo pakovanje prvog dana menstruacije i onda poslije toga nema pauze,piju se konstantno. 24 tablete su hormonske,4 su neaktivne,i one se piju i u ta 4 dana počinje menstruacija . Blister uvijek počinjete piti istog dana u mjesecu i u približno isto vrijeme se svaki mjesec dobije menstruacija. Da napomenem da sa tim nikad nisam imala problema,od prvog dana sam kao švicarski sat ali me bolovi rasturaju godinama . 

Posebno je bitno da se tablete piju svaki dan u približno isto vrijeme . Ja se nisam kockala,imala sam alarm na telefonu i nije mi se nikad desilo da zaboravim i ovako smotana ne znam kako bi reagovala da preskočim,garant bi se zagubila i prestala skroz piti . Prva menstruacija manje bolna,druga još manje,treći mjesec i ne osjetim kad dobijem . Raj na zemlji ! 
Toliko mi je život bio lakši da to ne mogu da opišem riječima. 
A bubuljice ? Nakon samo JEDNE KUTIJE kao rukom odnešene . T - zona mi se manje mastila,bubuljice ni na vidiku,ma čak ni komedona - NIŠTA ! Niko sretniji od mene,konačno da nađem nešto da djeluje na tu neman ! E da,bila sam i jedna od onih koja je u prva tri mjeseca gubila kilažu a povećavalo se poprsje .
Pa stvarno ? Nisam mogla da vjerujem,i mislila sam da nema šanse da ih ikad prestanem pita bez obzira na sve moguće nus efekte koji se navode i u samom uputstvu koje dolazi uz svako pakovanje tableta !

Ovaj post se poprilično odužio a ja znam kako je nekad svima nama mrsko čitati kilometarske tekstove pa nek' ovo bude prvi dio a u drugom dijelu ću opisati svoje iskustvo u daljem korištenju Yaza i sve one nus efekte koji su se pojavili tek nakon nekoliko mjeseci . Samo da napomenem da ih više ne pijem ;)

You Might Also Like

16 komentari